SUZUKI GS 400 (GS400)
Allgemeines: | Baujahr: | 1977 - 1983 |
Modellvariante: | GS400 |
Technische Daten: | Hubraum: | 395 ccm |
Leistung: | 27 PS / 20 KW | |
Höchstgeschwindigeit: | 150 km/h | |
Leergewicht: | 187 kg | |
Zulässiges Gesamtgewicht: | 340 kg | |
Standgeräusch: | 76 db | |
Fahrgeräusch: | 80 db |
GS 400
Modell:
SUZUKI GS 400 (GS...
Stärken:
Schwächen:
Mein erstes Möppi.
Die habe ich von Sommer bis Winteranfang 1986 gefahren. Das Aktuelle Baujahr weiß ich leider nicht mehr.
Offiziel hatte sie 27PS, nur es war jemand so nett und Ihr größere Nockenwellen verpaßt und so mit hatte sie 36PS damit lief sie dann fast 160Km/h.
Hier noch die Technischen Daten:
1977 GS400 (GK79A) specifications
Engine Type: Air-cooled DOHC inline-two 4-stroke
Cylinder Volume: 398 cc
Bore x Stroke: 65.0 x 60.0 mm
Compression Ratio: 9,0 :1
Power output: 36 hp (26,86 kW)/ 8.500 rpm
Torque: 33 Nm (3,2 kpm)/ 7.000 rpm
Carburetor: Mikuni BS34 x 2
Air filter type: Oil-soaked foam
Ingintion system: Conventional type (non-transistor)
Recommended fuel: Unleaded or low-lead
Fuel Tank Capacity: 14 liter incl. reserve
Reserve: 1,5 liter
Oil capacity: 2,1 liter
Overall Length: 2 085 mm (82.1 in.)
Overall Width: 840 mm (33.1 in.)
Overall Height: -
Wheelbase: 1 385 mm (54.5 in)
Seat Height: 790 mm (31.1 in.)
Ground Clearance: 170 mm (6.7 in.)
Dry Weight: 172 kg (378 lbs)
Transmission: 6-speed Constant Mesh
Primary Drive Ratio: 2.714
Final Drive Ratio: 2.461
1st Gear Ratio: 2.461
2nd Gear Ratio: 1.777
3rd Gear Ratio: 1.380
4th Gear Ratio: 1.125
5th Gear Ratio: 0.961
6th Gear Ratio: 0.851
Clutch type: Wet multi-plate type
Starting system: Electric, kick
Frame type: Tubural double craddle
Front suspension: Telescopic, coil spring, oil damped
Rear suspension: Swing arm, coil spring (5-way adjustable), oil damped
Front tire size: 3.00-18 4PR
Rear tire size: 3.50-18 4PR
Wheel type: Steel rime, wire wheels, aluminum center
Front Brake: Single hydraulic disc (175 mm)
Rear Brake: Internal expanding (185 mm)
Fuel Consumption (measured): 4,6—6,2 liter/100km (average 5,0 l/100 km)
Die habe ich von Sommer bis Winteranfang 1986 gefahren. Das Aktuelle Baujahr weiß ich leider nicht mehr.
Offiziel hatte sie 27PS, nur es war jemand so nett und Ihr größere Nockenwellen verpaßt und so mit hatte sie 36PS damit lief sie dann fast 160Km/h.
Hier noch die Technischen Daten:
1977 GS400 (GK79A) specifications
Engine Type: Air-cooled DOHC inline-two 4-stroke
Cylinder Volume: 398 cc
Bore x Stroke: 65.0 x 60.0 mm
Compression Ratio: 9,0 :1
Power output: 36 hp (26,86 kW)/ 8.500 rpm
Torque: 33 Nm (3,2 kpm)/ 7.000 rpm
Carburetor: Mikuni BS34 x 2
Air filter type: Oil-soaked foam
Ingintion system: Conventional type (non-transistor)
Recommended fuel: Unleaded or low-lead
Fuel Tank Capacity: 14 liter incl. reserve
Reserve: 1,5 liter
Oil capacity: 2,1 liter
Overall Length: 2 085 mm (82.1 in.)
Overall Width: 840 mm (33.1 in.)
Overall Height: -
Wheelbase: 1 385 mm (54.5 in)
Seat Height: 790 mm (31.1 in.)
Ground Clearance: 170 mm (6.7 in.)
Dry Weight: 172 kg (378 lbs)
Transmission: 6-speed Constant Mesh
Primary Drive Ratio: 2.714
Final Drive Ratio: 2.461
1st Gear Ratio: 2.461
2nd Gear Ratio: 1.777
3rd Gear Ratio: 1.380
4th Gear Ratio: 1.125
5th Gear Ratio: 0.961
6th Gear Ratio: 0.851
Clutch type: Wet multi-plate type
Starting system: Electric, kick
Frame type: Tubural double craddle
Front suspension: Telescopic, coil spring, oil damped
Rear suspension: Swing arm, coil spring (5-way adjustable), oil damped
Front tire size: 3.00-18 4PR
Rear tire size: 3.50-18 4PR
Wheel type: Steel rime, wire wheels, aluminum center
Front Brake: Single hydraulic disc (175 mm)
Rear Brake: Internal expanding (185 mm)
Fuel Consumption (measured): 4,6—6,2 liter/100km (average 5,0 l/100 km)
0 Benutzern gefällt dies.Gefällt mir